HTML

2009.02.14. 21:45 Noresz4

Az asztalon ...

 

... van már a helyén két családiház. Ezek az Auhagen termékei (12 222 és 12 223).
A fő részei ugyanazok, csak a "körítés" más. Ezeket már régebben
összeragasztottam, dekoráltam. világítás is lett szerelve mindkettőbe. A vágányok
lefektetése után ők kapták meg először a helyüket, aztán jött az aszfaltcsík
kijelölése, a parkoló, a buszmegálló,  az állomás helyének meghatározása.

Az építési technikáim általában más modellezők leirásai- ötletei és saját módszerek keverékével jönnek létre. Legtöbben a sín alá - főként töltésimitációnak - parafacsíkot szoktak rakni. Sokan mondják, hogy ez jó zajcsökkentőnek is. Sajnos az Én tapasztalatom az, hogy amíg a csak a sín van rárögzítve, addig tényleg csillapít, de ahogy rákerül a kavicságyazat, és megköt a ragasztó, inkább felerősíti a hangot.
 

 

A szabványban leírtak szerint, idézem: "A sínkorona magassága a töltéssel együtt a modul felső élétől 10 mm kell, hogy legyen". A profilsín teljes magassága 5mm, 3mm-es parafa csíkom volt itthon, ez összesen 8mm. A fentmaradó 2mm balzafa csíkból lett. A töltés így már kész is volt, jöhetett a sín rögzítése. Én félbevágott gombostűkkel oldottam meg. A kavicságy kialakításánál több lehetőség is volt.
 

Itt 3 fő módszer van, amit legtöbben használnak:
 

1. A kavics szárazon terítése ecsettel, és utána a nitrolakk + higító 1:1-ben keverve, injekcióstűvel befecskendezve. Jó tulajdonsága, hogy szárazon tökéletesen elteríthető és nem úszik fel a kavics. Száradás után betonkémény lesz. Rossz tulajdonsága, hogy irtőzatosan büdös.
2. A kavics szárazon terítése ecsettel, és utána faragasztó + víz 1:1-ben keverve, injekcióstűvel befecskendezve. Jó tulajdonsága, hogy szárazon tökéletesen elteríthető, viszont ahhoz ,hogy ne ússzon fel először víz + mosogatószer keverékével kell becsepegtetni. Száradás után ez is betonkémény lesz. Rossz tulajdonsága a már említett 2. lépés, viszont nem büdös.
3. A  kavics összekeverése a faragasztó + víz 1:1-ben kevert "mixével". Az így kapott pépet kell a sínek közé bemerni és elegyengetni. Száradás után ez is betonkemény lesz.

 Én az elsőt elvetettem a büdössége miatt, mivel szobában csinálom az asztalt. A második variációval próbálkoztam, viszont először nem csepegtettem rá mosószeres vizet, így mindíg felúsztak a kavicsok. Megpróbáltam kis mennyiségben a harmadik változatot. Nekem bevált, azóta is ezt használom. Zárható tetejű edénybe bekeverem a ragasztót. Egy kis tálkába beleszórom a kavicsot, és jól összekeverem a ragasztós keverékkel. Kiskanállal, hurkapálcával elegyengetem a talpfák között és a töltés oldalán. Először minden tiszta fehér lesz, de a ragasztó szintelenre szárad. Ezután jöhet a sinek és a kavicságy rozsdásítása. Ezt különböző vizbázisú festékkel lehet. Sokan több színből keverik ki, és több rétegben hordják fel. Én rozsdaszínű festéket használok, töményen a sínszál oldalára, sűrűbb és higabb arányban a kavicságyra. 
 

 

 
 

 Utána jöhet a vágányok közé a fekete "csík", a különböző szerves anyagok imitációjára . Ezen képen már látszik is a következő lépés, a tereprendezés alapja: a homok, mint földimitáció. Palma Fa faragasztót ecsettel kenek fel a terepre, majd sűrű szitán átrostált játszótéri homokot szórok rá. Száradás után a felesleget ecsettel lesöpröm, és következik a porszívózás. Ha kell mégegyszer megismétlem. A két sín közé egy kis gaz került. A már szokásos Palma Fa faragasztó, ecset, és egy kis Noch termék: rövid szálú fű.
 

A homokot Baumax-ban vettem 25 kg-s kiszerelésben. Jó sok kissebb méretű kavics is volt benne, ami jó lett a fák köré és az út szélére is. A kerítés a Vulcanmodell terméke: MÁV kerítés, a bozótos pedig virágnagykerben vásárolható műmoha.
 

 
 

 

A füvesítés az elöbbiekben leírt módszerrel készült, csak itt kétféle színű szivacsalapú Noch terméket szórtam le felváltva. Ja és szándékosan kihagytam foltokat, mindha ott kiégett volna a fű.
 

Folyt.köv. ...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://noresz4vasut.blog.hu/api/trackback/id/tr351388046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása